Kipas-susah-mati

Google+ Followers

Die to know?? Kindly click by yourself. Thanks.

Wednesday, January 27, 2010

Resepi Bajet,Mudah&Murah #1 : Bubur untuk orang sihat!! dan sakit pun boleh..

Lambat pulak aku post entri nih! Bubur ni aku masak malam isnin ari tuh. Tapi dah abesla. Sori eh. Kalau ada lagi sure dah basi..



Bubur ni bubur nasi. Nak tau bahan-bahan? Ala.. sonang joer..

1 cawan beras
4 cawan air bersih (kalau kurang leh tambah air)
sedikit garam
*kalau nak tambah carrot or sayur pun boleh.. ikut suka hati dan jantung..

Agak-agak dah masak tu leh la angkat dan hidangkan dengan pelbagai lauk pauk. Untuk malam senin tuh aku hidangkan dengan ikan bilis + kentang potong dadu goreng + tempe kerang tumis cili + daun sup..

Memang thumb up! Tak caye? Meh tengok kumen kumen tukang-tukang rasa makanan...


haha.. tengokla yang dorang kumen nih..

Korang jangan lupa try pulak! Rugi kalau tak try!

P/S : Hari ni tuka signature baru..hehe.. saje tukar angin.. (kalau nak sain cek ni tak sah sebab signature lain-lain.. huhu..)


No comments:

Post a Comment

Sweet? Sour? Bitter? Spill in here. Thank you!