Kipas-susah-mati

Die to know?? Kindly click by yourself. Thanks.

Wednesday, February 17, 2010

Keletah si Kembar!!



Cuba tengok pix atas ni.. sama kan?

Cuba teka mana Angah mana Adik?
Haha.. aku sendiri tak tau yang mana..
Yang aku tau si Angah tu kakak.. si Adik tu adikla..
Hehe.. memang pun kan??

Diorang ni anak sedara pakcik aku belah isteri dia.. (belah utara.. kiteorang belah jawa..)
Aku pun tak sure umo depa ni berapa..
Bile aku tanya jer..
Ni kak ngah ke adik?
‘Kak ngah..’
Nama betul kak ngah sape?
‘Kak ngah..’ sambil tersengih-sengih..
Umo kak ngah berapa?
Kak Ngah tersengih-sengih pastu bangun dari riba aku gi cari si Adik.
Huh, asal aku tanya umo je lari.. rahsia sangat ker??
Tapi aku agak-agak maybe 4 ke 5 tahun kot..

Tengoklah keletah si kembar ni.. saling sayang menyayang sungguh!!


MMuah!! Cayang Adik!! Itu kot yang Angah cakap..




Abaikan budak mengantuk kat belakang tuh..



Yang belakang si kembar tuh kakak dorang, Izati

Dengan my kazen aka dorang nyer kazen gak.. time ni my kazennye engagement

ish.. aksi ape nih??

Tapi bila buat penyelidikan betul-betul..
Time diorang senyum nampak lain sikit rupe..
Si kak ngah nampak tembam sikit dari adik..
Senyum pun lebar sket..
Adik ni plak nampak cengkung sket and cepat nangis..
Yang selalu cari mama si adik nilah..
Manja..

Ingat masa adik aku Tqah tak lahir lagi..
Time tu jiran aku dapat anak kembar perempuan..
Hari-hari aku datang rumah jiran aku nih..
Punyela nak sangat adik time tuh..

Tapi.. bile adik aku dah lahir..
Huh! Sebelah mata pun aku tak pandang..
Siap aku tanya mak aku lagi..
Ni adik sapa ni mak??
Yela.. adik aku ni lahir kat rumah..
Aku balik dari tadika je tetiba dah ada..
Manela aku tak pelik.. sebab tak pernah nampak..

Tapi sampai adik aku dah besar..
Aku still lagi sayang kat si Kembar tuh..
Kembar tu pun tua setahun je dari adik aku..
Mimah dan Mizah..
Hehe.. kecik ati pulak si Tqah ni dengar..

Tapi tu dulu la..
Mase kecik dolu dolu..
Sekarang da besar, sume adik-adik aku, aku sayang...

P/S : Kalau tak dapat adik kembar, nak anak kembar.. huhu.. berangan pulak.. kawen pon belom..



No comments:

Post a Comment

Sweet? Sour? Bitter? Spill in here. Thank you!