Kipas-susah-mati

Google+ Followers

Die to know?? Kindly click by yourself. Thanks.

Friday, February 19, 2010

TERIMA KASIH YANG TAK TERHINGGA..

For being my strength

When I was weary
And for always being by my side
I finally say this now

Thank you

And because of you
I’m happy
This is for you

Before my tears try
They had to spill that day
You held my hand in the dark
Without a word, you watched over me

Thank you

You must have had a harder time than I did
You must have worried more than I did
Because of you I was able to stand
It’s a thankful heart

There was so much you wanted to give me
You struggled with the fact that you couldn’t
Trust me, grab my hand
If with you
I feel like anything can be done, forever

Before my tears try
They had to spill that day
You held my hand in the dark
Without a word, you watched over me

I won’t have a hard time anymore
Even if times get rough, I have you
Without having to say a word
There’s someone like you who already knows it all

I’m happy


*Lyric translation from Thank You by Super Junior.. * credit to aheeyah.com (translated by Cho)




Khas buat MAK yang menyambut hari ulang tahun yang ke 52 pada 17 Februari lepas..
I LOVEEE U so much MAK!!

Mak, orang mintak maaf kalau sepanjang orang hidup ni banyak menyusahkan mak. Dari kecik sampai ke besar la ni perangai macam tu jugak. Keras kepala, tak nak dengar cakap, degil.. Bila senang, jarang nak ingat kat Mak, last-last bila susah cari Mak jugak..

Mak je yang susah payah nak pujuk bila orang merajuk, bila abah marah, bila gaduh ngan abang-abang, gaduh ngan adik-adik..

Masakan mak je yang paling sedap.. walaupun orang selalu jarang makan kat rumah..sebab tu bila kat rumah orang malas masak, sebab teringin nak rasa masakan mak..

Tiap pagi mak tak pernah letih berleter, sebab anak daranya ni malas bangun pagi-pagi.. Membuta lagi kat bawah selimut.. Selalu mak kata..'Macam mana nak jadi bini orang ni? Masak malas, kemas malas, basuh baju malas..' Tapi orang selalu buat tak dengar. Last-last mak jugak yang buat semua tu walaupun anak dara mak ada 4 orang..

Mak selalu nak ajar anak-anak daranya menjahit. Tapi tak ada seorang pun yang minat. Tinggal si kecik yang memang suka main dengan mesin jahit dari kecik lagi. Walaupun mak letih menjahit, tapi mak tetap buat kerja-kerja rumah jugak..

Mak, kakak tak tahu macam mana nak balas jasa Mak atas semua pengorbanan Mak selama ni..

TERIMA KASIH MAK..
kerana melahirkan..
kerana membesarkan..
kerana memberikan ilmu secukupnya..
kerana memberi kasih sayang..
kerana berkorban jiwa raga..
kerana menyayangi..
kerana memahami..
kerana meyakini..
dan kerana selalu di sisi...

THANK YOU SOOOOO MUCH!!!

No comments:

Post a Comment

Sweet? Sour? Bitter? Spill in here. Thank you!