Kipas-susah-mati

Die to know?? Kindly click by yourself. Thanks.

Monday, March 8, 2010

Bila Kawan Makan Kawan.. sedap ker makan kawan sendiri nih??

Ni bukan pixa kawan makan kawan
Tapi pixa makan sate!!

Pernah tak terjadi perkara macam tajuk di atas ni?
Korang ada kawan baik.. korang share segalanya.. tapi dia ambik kesempatan..

Tak kisahla atas sebab apa pun..
Tapi mesti ada kan?
Macam api dalam sekam..
Gunting dalam lipatan..
Harapkan pagar, pagar makan padi..

Kebanyakkan yang terjadi dalam hidup aku or insan-insan yang terdekat dengan aku

1. Cinta - Kawan suka lelaki/perempuan yang sama or suka gf/bf kawan sendiri (macam akula.. Lelaki yang aku suka pun kawan aku suka jugak.. last-last aku let him go jer..)
2. Kerja - kawan sabotaj kerja kawan semata-mata untuk dapat penghargaan dan kenaikan pangkat
3. Skool - berpura-pura baik dengan kita, tapi dialah dalang disebalik kenapa kita kena pulau dengan orang lain

Antara sebab-sebab kawan-kawan ni jadi macam ni antaranya :

1. Jealous - Tak boleh tengok orang lain lebih sikit.. Mulalah buat cerita bukan-bukan..
2. Benci - Memang dari mula lagi rasa benci sangat tengok muka kawan tu
3. Pentingkan diri - Semua yang dia buat untuk kepentingan dan nama diri sendiri sahaja.. Lnagsung tak fikir pasal orang lain..

Mungkin ada banyak lagi sebab lain. Tapi janganlah jadi kawan macam tu. Jadi musuh lebih baik. Takla menyakitkan hati orang jer..

P/S : Aku nak bagitau yang daging aku ni tak sedap.. so sangat tak berbaloi kalau nak makan aku..

4 comments:

  1. hye...
    hmm mmg btl pun.saya pun kena....

    ReplyDelete
  2. biasala tu..
    hati orang mana kita tau..
    kes saya xla tragis sgt..
    tp sgt sedih sbb sy bgtau dia sy suka lelaki tu..
    Dan dia kata lelaki tu bukan taste dia pun..
    Last-last..

    ReplyDelete
  3. aku da bnyk kli jd..
    hampeh pnye kwan ooo...

    ReplyDelete

Sweet? Sour? Bitter? Spill in here. Thank you!