Kipas-susah-mati

Google+ Followers

Die to know?? Kindly click by yourself. Thanks.

Friday, February 24, 2012

Ladang Teh dalam Ladang Kelapa Sawit

Nak habaq kat semua ni.. pernah pergi ladang teh tak?
Mesti pernah kan? Yang kat cameron, sejuk-sejuk tu.
I pun pernah pergi ladang teh di Cameron tu. Hijau saujana mata memandang.

Kalau tengok kat Cameron tu semua teh saja, tapi nak habaq kat semua nih, pernah tak pergi ladang teh di dalam ladang kelapa sawit? Eh, ke ladang kelapa sawit di dalam ladang teh ye?

Ah, tak kisahla.. yang pastinya dalam ladang tu kelapa sawit ada, teh pun ada.
Macam gambar di bawah ni.

Ni ladang teh ye, bukan semak samun. Tolong jangan konfiuskan diri anda.

Ala, blur sikit sebab amik dari dalam kereta. (oh, kami menceroboh masuk sebenarnya..)

Ladang teh tak berapa nak tinggi.. sejuk pun tak sesejuk salju di Cameron Highland.
Ha, nampak tak tinggi tinnggi kelapa bali..

Spesimen yang berjaya dipetik.. sehelai je pun untuk deria bau..

Ha.. nak tau di mana ladang teh ni?
Ladang teh ni terletak di Kg. Sri Cheding, Banting, Selangor.
Hak Milik oleh Boh Plantations. Maybe Teh Boh yang korang minum datang dari sini kot??


3 comments:

  1. eh, x pernah nmpk ladang teh mcm ni. best ni kalo ambik gmr :)

    ReplyDelete
  2. serius baru tahu kat banting ada ladang teh jugak eh..

    ReplyDelete
  3. cik tikah : mai la banting kita amik gambar :P

    aida : serious i pun baru jejak kat situ walaupun banting tu tanah tumpah darahku..

    ReplyDelete

Sweet? Sour? Bitter? Spill in here. Thank you!