Kipas-susah-mati

Die to know?? Kindly click by yourself. Thanks.

Monday, March 24, 2014

Putrajaya Event RC 2014

Assalammualaikum & Hi,

Sabtu lepas, macam biasa adalah hari outing kami sekeluarga. Walaupun pagi sabtu cikpuan kerja, namun tak menghalang cikpuan dari keluar bersama keluarga pada petang tu. Husband kan baru berjinak dengan RC, kebetulan ada pula event RC kat Putrajaya, apa lagi, memujukla husband untuk teman dia ke sana.

Okla. Ikut je la. Siap pesan dengan husband, tengok je, jangan nak gatal tangan beli RC baru pulak. Terangguk- angguk husband. Dalam perjalanan tiba-tiba hujan turun dengan lebatnya. Alhamdulillah, lama kan tak hujan. Tapi,sekejap je dalam 15minit kot macam tu hujan berhenti. Kebetulan lalu Taman Selatan area kubur tu, sebelah tu ada satu kawasan yang lapang. Terus husband berhenti nak main heli dia sekejap.
Main tak sampai 10minit kot, heli tu patah kaki ke apa entah cikpuan tak pasti. Baru kami bertolak semula ke RC event tu. Oh ya, RC event tu kat Pusat Rekreasi Air Presint 6, sebelah Pullman Hotel dan Marina Putrajaya. 

Sampai je tengok dah bersusun kereta. Tapi pengunjung tidaklah seramai event lain. Lagipun event ni agak tertutup sikit. Kurang publisiti meluas dan jemputan hanyalah dikalangan peminat RC. Husband dapat info pun dari RC group sendiri. Banyak RC yang dipertandingkan. Antaranya Buggy, Drift Car, Heli, Aircraft, Boat dan Crawler.

Meh tengok gambar ye. Nak tulis panjang sibuk pulak.

Litar Buggy

Lapangan Udara untuk Heli dan aircraft

Crawler


Hebat- hebat tengok RC ni. Yang menarik, kat sini disediakan litar untuk Buggy dan lapangan udara untuk heli dan aircraft. Terkesima cikpuan dan husband melihat pakar-pakar RC ni bermain. Memang hebatla terutama heli 3d. Nak menangis kot tengok heli tu menari- nari buat aksi terbalik dan sebagainya. Kalau tak ada kepakaran, janganlah buat macam tu, bahaya kepada diri sendiri dan orang lain nanti.

Ok. Bye

No comments:

Post a Comment

Sweet? Sour? Bitter? Spill in here. Thank you!