Kipas-susah-mati

Die to know?? Kindly click by yourself. Thanks.

Wednesday, December 9, 2009

Dinner@Tony Roma’s

Malam tu dlm pukul 8mlm, we all da bersiap2 nak g dinner with family Farah.. huhu.. Mula2 tu mase Farah bgtau nk dinner with her family, ingtkan nk dinner tempat2 biase jer.. tapi pastu Farah cakap kat Tony Roma’s (seb bek bukan bulu roma.. huhu..).. erm.. pernah dengar.. tp tak pernah jejak lg kat restaurant tu.. so we all kan kampong… so agak excited gakla..


Rupa2nya kteorg g Tony Roma’s kat The Curve.. punyala sesak jalan kat situ.. nak masuk cr parking pun bukan men payah.. tp at last ada gak kat parking bawah.. Disebabkan staff Tony Roma’s asyik call jer tnya bile nak sampai.. so we all pn rushing la g nek atas.. yela takot gak dorg da bg table kteorg kt customer lain wlupun Farah da booking awal2.. Yela.. Malam minggu kan.. mane la tak ramai org..

Sampai2 lega gak la.. meja ada lagi.. for 11 person.. huhu.. kami berlima & family farah termasuk farah 6.. so 11 la.. duduk jer, ada sorg waiter comel pakai topi krismas pun dtg bw menu.. Buka2 jer.. tergamam gak la kteorg.. yela.. manela kteorg tau mkn mknn mahal2 nih..

Naz : Weh, korg nak order ape?
Me : Entahla.. err.. Farah.. ape ye yg sdp kt cni?
Farah : Biasanya I mkn yg ni (sambil tunjuk Rib Steak).. sedapla.. and then ada side dishes.. (Farah pun menerangkan tentang side dishes utk Rib Steak)
Me : Ooo.. (Aku yg kurang paham sebenarnya hanya mengangguk.)
Naz : Farah cakap aper?
Me : Farah cakap ni sedap.. siap ada side dishes lagi.. boleh pilih2.. (Kemudian aku pandang ke arah Feruz n Quzwa) Weh, korg order ape?
Quzwa : Kteorg order ayam kot.. (Aku cume mengangguk)
Me : Rady, ko order ape? (Time ni Farah baru abes menerangkan ttg sesuatu kpd Rady)
Rady : Order Seafood ni kot.. macam sedap jer.. Farah.. nnt u tlg orderkn utk I yer?
Farah : Maz, u nak mkn aper?
Me : Entah.. I tatau.. Erm.. Farah, Lamb steak ni sedap tak? (Aku sebenarnya mmg da tertarik dgn lamb steak tu dr awal lg..huhu)
Farah : I tak sure la sbb I tak pernah rase.. tp klu u nak u order je la.. (Aku masih pandang menu tu sambil tgk harga..)
Naz : Weh, kite ke yg kene bayar? (separuh berbisik Naz tanya, takot Farah dengar)
Aku, Quz and Feruz terus berpandangan.. Masing2 terdiam.
Feruz : Tatau.. takpela aku ambik paling murah..

Waiter comel td pun datang balik ke table kteorg nak amik order..

Naz : I want tis one.. Rib Steak..
Waiter comel : Side dishes?
Naz : Err.. yg dlm gmbr ni ape?
Waiter comel : Owh tu big potato..
Naz : Sama mcm ni je la..
Waiter comel : sama macam gambr? (Naz pun hanya mengangguk sbb sbnrnya dia tatau nak order ape..)


Waiter comel pergi kearah Quzwa and Feruz lak. Aku tak dengar lak dorg order ape sbb time tu Naz tgh sebuk2 tnya aku sape yg byr utk dinner ni.. huhu..

Naz : Weyh, kite key g kena byr? (da byk kali minah ni tnya.. tp still order yg mahal2 gak..)
Me : Ntah.. aku pun tatau.. tak kot.. or ye kot..
Naz : Hrmm.. eyh, ko da order belom?
Me : Belom lg..
Naz : Aaa.. bang.. dia ni belum order (adeke pggl waiter comel tu abg?)
Me : Biarla.. jap g pas dorg order aku orderla.. (sambil tu waiter comel tu hnya angguk2 pandang kiteorg.. Abis jer order bdk berdua tu.. waiter comel tu pun datang..)

Waiter comel : Yes miss, ur order..

Me : I want lamb steak.. drink.. strawberry lemon.. (dgn confidentnya aku ckp..)
Waiter comel : Medium or ……… (aku tak dengar waiter tu ckp ape yg last.. cume dgr medium jer..)
Naz : Baik ko amik medium jer.. ko bukannye abis mkn byk2.. (tiba2 menyampuk)
Me : Ermm.. mediumla.. (wlupun time tu aku sebenarnya pikir nak mtk small jerk)
Farah : Eyh, wait2 ape dia td? Medium or what? (Farah pn tiba2 menyampuk)
Waiter comel : Medium or well done
Farah : Taknak medium.. bagi well done.. (aku time tu da terpinga2.. owh.. well done ke aku ingatkan portion.. rupenye type cook.. wat malu jerk.. haha..seb bek Farah dgr.. klu tak mau aku mkn kambing separuh masak.. euuuuwwww..)

No comments:

Post a Comment

Sweet? Sour? Bitter? Spill in here. Thank you!